#2k16 ; minggu pertama penuh pancaroba



assalamualaikum, hello gais! wow, it's been a week! now, it's 12.18 a.m and tomorrow is school day (happy tone but in sarcastic mode) how's your guys punya first week? okay? k.o? for me, my first week was fine and it was good to be able to see the school, again for the last year wuhuuu.



(just tryin' to be the hipster tangan kinda pose trend lol)

first week sekolah aku best, alhamdulillah not bad even tho macam pening kepala sikit kan nak setting balik tangan bagi tulisan lawa balik, nak setting kepala supaya ingat yang minggu persekolahan dah mula, nak setting balik diri tu suruh insaf sikit nak spm tahun ni. huhu.

okay well, nak dijadikan benda kelakarnya, bila dah masuk kelas, then kami pergi makmal fizik nak belajar fizik (obviusly kot adoi amni), then cikgu tanya siapa penolong ketua kelas, and dengan niat melawak dan tak serious, aku cakaplah aku yang jadi penolong ketua pengawas sambil mengekek ketawa dekat belakang. then, guess whut, im the penolong gais like wth cikgu kelas takde, dengan aku niat nak melawak, takde kata putus apa semua, jadi betul betul. haa padan muka kau. sape suruh. maka dengan officialnya, aku lah assistant of monitor (hai aizzul!)

then, the week went well dengan belajar apa semua, addmath really went crazy on this week. kimia apa tah lagi dengan kadar tindak balas yang jadikan aku tak faham dengan nak lukis tangen apa kejadah semua tu even aku duduk depan sekali mengadap cikgu, cikgu hadap aku, tapi otak aku, kosong. lol apeni wake up lah! 

yang bestnya lagi tahun ni, cikgu ramai yang still sama dari form 4. cuma ada lah certain subject yang cikgu baru tapi it was fine. cikgu baru pun best jugak. haa cakap pasal cikgu baru, aku ada sorang cikgu yang aku tak berkenan since last year sebab dia nak tau kenapa? sebab dia tegur time aku datang lewat, dengan muka garang apa semua, memang aku tak berkenan lah. lepastu, tahun ni, bila dapat tahu dia ganti pengetua ajar psk, aku macam "whattt???? cikgu tu ajar kita? aduhhh" aku dah hentak goyang kaki dah, jadi tak senang duduk. tapi.......ternyata ramalan ku bohong dan fitnah belaka. sebab cikgu tu okay sebenarnya. tak garang pun, cuma muka lah macam aku takut sikit. muka garang betul. takut aku tengok. tapi dalam kelas bila mengajar, suka! kelakar pun ye jugak. hehehe.

cikgu, halalkan segala ilmu. take care kursus nanti labyu!




wow! look at berapa banyak buku aku ada! buku buku yang bersusun kat atas tu tengok pun rasa nak pengsan tapi nak elak daripada pengsan lebih berleluasa, maka aku tampal lah kata kata semangat sepanjang row tu. wow, what a good student! lol kalau cikgu cikgu bukak blog ni, dia nampak hm, jadi pelajar contoh (muntah jap)


and then, ada pendaftaran untuk kokurikulum and finally! i got to enter photography club and i was like yesssssss! dan aku sandang jawatan naib setiausaha bcs i dont want to be soooo seniorities well bcs im new there and feel like yeah i need to calm down a little bit lol 


after that, kadet polis as usual, for kadet polis, aku tak rasa aku ada jawatan yeah maybeeeee. sebab ajk tingkatan cikgu yang pilih so im not sure abt that yeah. 

furthermore, netball as my sukan permainan bcs im jazzy enough to just enter netball other than other sukan permainan hahahahhahahahaha gediknya ayat rasa nak tampar tampar je. and also, im not sure abt the jawatan. but, the training starts next week and im so excited walaupun masih pancit dan stamina masih low macam bateri henfon tinggal 1%. sad life. 


the face of penolong ketua kelas lepas mesyuarat MKT and feeling like wanna have a selfie while nobody is looking at me weirdly bcs i feel so prettayyyhhhh on that day (sebab tu angle bawah tapi still mengekalkan position angle muka yang stabil dan not puffy wow genius)

basically, im just bored huhu. 



#typicalstudentlife

tahun ni, aku masuk tuisyen. well, just completing the starter pack for form 5 students. and yeah, ive completed it!



what a beautiful scenery.






that's all for this week. nothing much, nothing fun just a typical student week. soooo yeah see you in my next entry. bye!


//Wassalam














No comments: