2015, what have you done to me?



assalamualaikum, hello! hahahahha sepatutnya entri ni dah update about 4 days ago kot. tapi yelah, penyakit malas berganda maka yeah. ye ye dah update ni okay duk dendiam baca tu. letak tepi kejap homework tu, baca ni lol 

2015 or nak lagi urban dan trendy, 2k15 adalah tahun saya banyak belajar benda baru, i've started my new life here as a stranger i guess sampailah mereka (baca: classmates) berjaya memecahkan rebung di mulut saya dan ya, dah mengalahkan burung murai ni. well good job gais semoga diberkati dan good luck spm eh tetiba 


from my first class until my current class, semua baik. semua best. ive learned something new from you guys and yeah actually was kinda shocked when i first arrived kat sekolah baru. it was quite challenging but i survived! weh sekolah tu besar gila kot, padang ada dua, budak cina sorang pun tak nampak. mana tak jakun. sekolah saya dulu pun padang ada satu je, budak melayu boleh kira haa apa lagi. cuma subway dengan paparich lah takde kat sini kat sekolah lama dekat boleh jalan kaki wah gitu nampak tak berlagak kat situ ye nampak sangat sebab tu duit selalu habis lepastu mengamuk kenapa duit tinggal sikit. paparich jugak yang rich, saya makin kekeringan duit. sila flashback diri anda eh tak saya, thank you. 





2015 dah ajar saya banyak. friendship, braveness, how to be strong everything.  what abt yours? about 4-5 months ago, saya pergi kem polis negeri, yang dah lama sangat tak join. and saya dah rindu nak lalui semua ni. even all the malu moments, saya simpan sebagai memori and whenever saya teringat, mesti saya akan tergelak. saya teringat masa hari terakhir, masa raptai perbarisan semua dah mengadu penat, yelah berdiri kat situ rasa nak tido je sambil berdiri which i wont do tapi last last, sebab dah malas nak berjalan kaki pergi khemah, naik trak polis gedegek gedegek (bunyi trak polis bila langgar bonggol), when puteri took her brain to the next level, masak maggi guna matahari (solar lol), sambut birthday ijaa kat kem, mengamuk takde line telefon (tu saya), when we did well masa pertandingan kawad, semua pertandingan lah. tahun ni kita pergi lagi, insyaallah :) 

right after kem polis, esoknya terus ke pertandingan drama english as a propgirl (boleh lah), dengan muka hitam, badan penat, lenguh, nak demam semua ada. tapi sebab semangat, first time participate in this kinda thing, so excited lah so pergi lah dapat makan kepsi em sedapnya cheezy wedges lepastu balik rumah pengsan hahahahahahahahapadanmukasapesuruh





 after almost a year, i got to meet my bestfriends, girlfriends (except that handsome chinese fellow yang baru kenal hari tu HAHAHHA) dia punya rindu jangan cakaplah, bila takde depan mata, mulalah, lagi lagi masa mula mula masuk sekolah baru, takde diorang, and whenever saya rasa down and i need them, they are not in front of me. tough life, act.but, i have to move on. because, life must go on (cliche amni, cliche sangat padahal tak boleh move on for the first 3 months)



from left; piqah, zu, hajani and mehhhhh ft. shalini's iphone camera (haruslah bagi credit)



alhamdulillah, i got the opportunity to participate in pertandingan tokoh nilam bahasa inggeris dan menang tempat kedua which was incredibly insane. it was a miracle. i would like to thank everyone who's involved for making me happy and it was a good experience that i could never get it anywhere else i swear (laju jari taip english bila nak story pasal nilam lol). it was nice to meet you guys, it was a nice discussion together as a team well rival team we fight to one and another in a healthy way of course no dendam dendam okay. 



"hey, it's me selfie from the inside of the helmet while waiting for the jpj's test. look how fabulus aiyemmm #nofilter #makeupfree #sayabudakbiasabiasajewwww "

and saya lulus. 



overall, alhamdulillah, 2015 has been a great year for me. banyak benda yang berlaku either in a good or bad way, and i took the bad sides as my pengajaran to not ever repeat the same mistake, again, well insyallah. actually, banyak lagi benda yang berlaku, but im not gonna penuhkan dalam entry ni dengan gambar yang tak proper dan hodoh belakerrr. thank you allah for giving me chances untuk bernafas sepanjang 2015, family, for giving me everything. friends, cherish my life every single day, buku buku dan homeworks yang dah siap mahupun yang masih lagi tertangguh sampai sekarang, thank you.




 senior awak tahun ni *flips tudung* *sambung buat homework addmath*

nanti kalau ada masa, saya update my first school week itu pun takkan ada orang baca punz, lolz




// Wassalam





No comments: