Ramai artis muslimah sudah kembali ke jalan yang benar :)

Assalamualaikum dan hai ! Yeah , aku datang balik dengan entri baru . Entah kenapa , perasaan nak update blog makin mencurah-mencurah macam air paip tengah mengalir . Adakah otak aku telah dibaiki oleh Syarikat SYABAS ? lol . Haha , kebetulan aku banyak masa terluang . Yelah , dah jadi budak Form 1 takyah nak ngadap buku 24 jam macam tahun lepas . Haha ! Oklah , kita sambung dengan topik kita .

Ramai kan sekarang artis wanita muslim yang sudah berhijrah ke jalan yang benar . Kan ? Macam Irma Hasmie , Wardina Safiyyah , Diana Amir dan ramai lagi . Baru-baru ini , kita mendengar yang penyanyi lagu Tolong Ingatkan Aku - Ana Rafali baru sahaja berhijrah ke alam menutup aurat . Yeah , dia bertudung ! Tak percaya ? Okay , rasanya ada keluar kat Berita Harian baru-baru ni . Dia memakai tudung ketika membeli juadah berbuka puasa . Walaupun tak penuh , tapi dia sudah menjejaki ke alam yang lebih baik . Pada 2 hari lepas iaitu semasa Maulidur Rasul 1433H , Ana Rafali telah memakai tudung sepenuhnya !

Ana Rafali ketika membeli juadah berpuasa pada Ramadhan tahun lepas :)

 Syukur alhamdulillah ALLAH tengah bukakan pintu hati mereka . Aku sebagai seorang perempuan muslim turut tumpang gembira bila tengok diorang dah berubah . Ana Rafali juga akan mendirikan masjid bersama jejaka pilihannya , Naim pada 25 Februari ini iaitu 2 hari selepas Lisa Surihani mendirikan rumah tangga :D Aku harap ramai lagi artis-artis wanita diluar sana yang akan menutup aurat mereka . Kalau bertudung , tapi tak tutup aurat tak guna jugak kan ? Setakat ini sahajalah . Bye ! Wassalam




Photobucket
 
 

2 comments:

| CIKZEK | said...

Alhamdulillah :) Allah dah bukakkan hati dye ^^

Mohd Sazli Cikgu Autocad said...

sejuk tgk artis2 yang dah pakai hijab;)