Inilah namanya SYURGA CINTA ♥

Hello dan assalamualaikum ! Sejak kebelakangan ini , aku rajin pulak update blog ye . Mungkin sebab aku dah lama tinggalkan blog ni berhabuk tanpa update kot *tangan didada , mata keatas* Baideway , apa yang aku nak update sebenarnya yang berkaitan dengan tajuk diatas ? Adakah aku akan REVIEW filem Syurga Cinta ? Ohh , tidak sama sekali ! Actually , aku nak share dengan korang satu story yang aku rasa memang sangat sangat sangat sangattttttt sweet ~ 


Siapa pernah tengok video ni sila angkat kening ala-ala Ziana Zain . LOL . Mesti kebanyakan anda , anda , anda dan anda semua pernah tengok video ni bukan ? Ianya adalah kisah seseorang lelaki yang ingin melamar wanita pilihannya :) Sweet bukan ?  Tapi , untuk pengetahuan korang , diorang bertunang tanpa bercinta pun . Serious ! Tak percaya ? Sila baca SINI . Dah baca ? dah percaya ? bagus ! Okay , actually aku dapat tahu video ni from Kak Nisa kay . Alah , yang tengah hot bercinta dengan abam Aaron Aziz dia tu a.k.a Batman Gelap a.k.a DarkBatman a.k.a Ayie . Ok stopp ! 

Tapi kan , aku setuju dengan kata-kata kak Dena . Parent's choice is more baraqah but kalau our choice pun lebih kurang juga kan ? Asalkan , lelaki/perempuan itu ialah yang baik , jujur , soleh/solehah . Ye tak ? Aku takleh lah nak explain panjang-panjang sebab aku pun takde pengalaman lagi *cewahh* Sebab , orang tua-tua kata pilihan family lebih bagus . So , i just confused ?? Mana satu yang betul ek ? Hehe . Tapi , takpelah . Jodoh semuanya ditangan ALLAH kan ? Kita hanya perlu berdoa kepadanya supaya mendapat jodoh yang baik . Ustazah aku kata , jika ada orang nak masuk meminang , buatlah solat sunat isthikarah . berdoa kepadanya , " jika dia jodoh aku , kau tunjuklah kepada ku . Jika dia bukan jodoh yang kau tetapkan , kau jauhkanlah dia daripada ku . " Itu daripada apa yang ustazah aku katakan ketika aku belajar Ibhadat 2 perkara Munakahat pada sebulan yang lepas sebelum peperiksaan SDEA yang akan diadakan pada bulan November lepas pada minggu pertama cuti sekolah . Eh , perlu ke aku beritahu semua tu ? Uh , forget it !

Baideway , aku jeles tengok kak Dena . Bukan pasal apa , cuma dia tu macam terlalu perfect ! Ye lah , dah lah cantik , menutup aurat , taat kepada Allah dan lain-lain lagi . Lepastu , dapat pulak tunang yang baik , tidak berputus asa . Betul tak ? Huhu . So , I think that's all that i want to story today ! Bubye and wassalam :)


Photobucket

1 comment:

♥♥ieylar♥♥ said...

sweet sangaatt...

both of them sOo cute, rite....=)